پایتون چیست

آموزش های لازم در رابطه با طراحی وب سایت

پایتون چیست

پایتون چیست


پس از طراحی سایت فروشگاهی  این که مقالاتی در باب رکن های مهم طراحی سایت نوشتیم و با عنا وین html چه می باشد، css چه می باشد، جاوااسکریپت چه چیزی است و جی کوئری چه چیزی است در تارنما منتشر کردیم این توشه به سراغ گویش نرم‌افزار نویسی پایتون رفته ایم و می خواهیم پاسخ پرسش پایتون چه است رو دهیم و درخصوص کاربرد پایتون صحبتی داشته باشیم، پس در حالتی که می‌خواهید بدونید پایتون چه می‌باشد این نوشته‌علمی رو تا آخر دنبال نمائید.

پایتون چه میباشد

پایتون چه می‌باشد
پایتون یک لهجه نرم‌افزار نویسی چندین منظوره و توانا، که به وسیله خودوفان روسوم هلندی در سال ۱۹۹۱ پباده سازی شده‌است. پایتون یک گویش اسکریپتی و بسیار توانا و پهناور هستش و این روز ها می‌توانید اثراتی از نفوذش رو نسبتاً همگی جا مشاهده کنید. پایتون در عالم به شدت همگی گیر شده‌است. لهجه اپلیکیشن نویسی پایتون یک گویش شی گرا میباشد و از خصوصیت های توسعه یافته شی گرایی مثل : وراثت، چندشکلی، سربار گزاری عملگر و . . . پشتیبانی میکند.

نکته: زیرا لهجه اپ نویسی پایتون با گویش پورتابل سی مندرج میباشد می‌تواند به طور مجازی بر روی هر سیستم و پلتفرمی کامپایل و اجرا خواهد شد.

اختراع کننده لهجه پایتون

مراد از اسکریپتی بودن پایتون چی میباشد ؟
یعنی در شرایط معمول به پوشه اجرایی تبدیل نمیشود بلکه یک ماشین مجازی (مفسر پایتون) فولدر کد رو میخواند و به طور همزمان آن را تعبیروتفسیر و اجرا میکند. یعنی شما می‌توانید یک نرم افزار تو سیستم ادله ویندوز بنویسید و اون اپلیکیشن رو فارغ از تغییر‌و تحول روی لینوکس یا این که مکینتاش یا این که هر پلتفرمی که پایتون روی آن نصب میباشد را اجرا فرمائید.

کاربرد پایتون
کاربرد پایتون در موضوع های مختلفی میباشد که میتوان به مورد ها ذیل اشاره نمود :

ارزیابی داده‌ها
یادگیری ماشینی
خودکارسازی سامانه‌ها
توسعه و گسترش اینترنت
واسط‌های نرم افزار‌نویسی
نظارت داده‌های پهناور در علم ها و صنعت های
و . . .
همانگونه که در نصیب بالا گفتیم پایتون یک گویش اپلیکیشن نویسی یکسری منظوره میباشد و کاربرد پایتون بیشتراز آنچیزی میباشد که یوزرها فکر‌می کنند. میتوان با پایتون تارنما پباده سازی کرد، میتوان نرم‌افزار نویسی تلفن همراه انجام بخشید.

اعتنا: پایتون یک گویش علمی میباشد که در شاخه های مختلفی کاربرد دارااست برای مثال یکی کاربردهای گویش پایتون در قسمت نجوم میباشد. اینک در برخی از مدرسه ها تیز هوشان و برخی از دانشگاها این نرم افزار نویسی رو درس دادن میکنند.

چه سازمان ها و کمپانی هایی از پایتون به کار گیری میکنند :
سازمان‌های بزرگی که از پایتون به کار گیری میکنند و پایتون رو وارد نصیب نرم‌افزار نویسی خویش کرده اند مثل موسسات :

گوگل
یاهو
سرن
ناسا
چه کمپانی هایی از پایتون به کار گیری میکنند ؟

نکته: چهره بوک در زیرساخت های خویش از پایتون به کار گیری میکند.

غرض از بوجود داخل شدن لهجه اپ نویسی پایتون :
دو مقصود مهم وجود داشت تا لهجه اپ نویسی پایتون پباده سازی خواهد شد یک کدام از خوانایی بالای اپ‌های مندرج و دوم کوتاهی و بازدهی نسبی بالای آن بود.
لغت ها کلیدی و اساسی این لهجه به طور حداقلی تهیه و تنظیم گردیده‌اند و در مقابل کتابخانه‌هایی که در چنگ مخاطب میباشد بسیار عظیم میباشند. یک عمل غیر معمول که در پباده سازی این گویش انجام گرفته به کارگیری از مسافت و جلوبردن متن نرم افزار برای معلوم کردن بلوک‌های متفاوت کد میباشد.

نکته: یکی مزیت های گویش نرم افزار نویسی پایتون این میباشد که از سبک های متفاوت اپلیکیشن نویسی مثل شی گرایی، نرم‌افزار نویسی دستوری و تابع محور پشتیبانی میکند و برای مشخص و معلوم کردن نوع متغییرها از یک سامانهٔ پویا به کار گیری می‌نماید.

خصوصیت های لهجه نرم افزار نویسی پایتون :
پایتون شی گراست
پایتون بدون پول میباشد
پایتون قابلیت و امکان حمل میباشد
به کارگیری از پایتون بسیار سهل میباشد
پایتون قدرتمندست
درونی سازی و توسعه و گسترش
یادگیری پایتون آسوده
امنیت داده ها
۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.