تفاوت طراحی سایت وردپرس و برنامه نویسی اختصاصی

آموزش های لازم در رابطه با طراحی وب سایت

تفاوت طراحی سایت وردپرس و برنامه نویسی اختصاصی

تفاوت طراحی سایت وردپرس و برنامه نویسی اختصاصی


نخست طراحی سایت فروشگاهی   موردنیاز می دانیم در مسئله شیوه پیاده سازی و راه‌اندازی وبسایت توضیحی کوتاه و مختصر ارائه کنیم. به صورت کلی معمولا طراحی وب به دو طرز انجام می‌شود.

طریق اولیه طراحی وب با سیستم های مدیر محتوا یا این که CMS که مخفف Content Management System می‌باشد.

طرز دوم ساخت سایت منحصر و اپ نویسی متناسب با نیازهای مشتری (CMS منحصربه‌فرد)

سیستم مدیر محتوا یا این که سی ام اس چه است؟
تمجید ویکی پدیا از cms یا این که سیستم مدیر محتوا بدین شکل میباشد:

سامانه رئیس محتوا ( Content management system)، یک اپ رایانه‌ای میباشد که قابلیت تکثیر، دستکاری و مدیر محتوا، سازماندهی، حذف و همینطور حفظ از روش یک رابط مرکزی را مهیا می‌نماید.

احتمالا خیلی از شما از تمجید بالا خوشتان نیامده به دلیل آن که تمجید ویکی پدیا از cms پاره ای غیر قابل فهم و کلی بنظر میرسد.

با یک نمونه میخواهیم به لهجه خیلی بی آلایش معنا سیستم مدیر محتوا یا این که َ cms را شرح دهیم. فکر کنید در مقابل شما یک سامانه پایین اینترنت، اپلیکیشن یا این که اینترنت سایتی قراردارد که تماما پباده سازی گردیده و تنها مهیا ورود محتوا طبق موضوعات متبوع شما می‌باشد که‌این محتوا می تواند دربرگیرنده تصویر، رنگ، عنا وین منوها، جداول و در مجموع هر سیرتکامل محتوایی که لازم شماست باشد. برای ورود محتوا و تغییر تحول متن ها و تصاویر و ماژول های وب سایت، شما نیاز به یک پنل مدیر دارید که بتوانید محتوای صفحه ها را تغییر تحول داده و مدیر نمائید که به‌این پنل رئیس cms می‌گویند که از معروفترین آنان میتوان به ورد پرس، جوملا، دروپال و … اشاره نمود.

اعتنا داشته باشید که برای به کارگیری از cms نیاز به داشتن علم اپلیکیشن نویسی و کد نویسی نداشته و هر شخصی قادر است با صرف برهه زمانی و دیدن تعدادی یادگرفتن اینکار را انجام دهد.

همانگونه که در ابتدا بیان کردیم یک کدام از cms های دارای شهرت و پیروز در عالم وردپرس اسم دارااست که بوسیله کمپانی وردپرس پشتیبانی میگردد و با لهجه php درج شده و به طور کامل متن گشوده یا این که به عبارتی open sorce هست.

بدلیل اینکه وردپرس نسبت به سایر cms ها بالاترین نصب و به کارگیری را میان سیستمهای رئیس محتواهای جان دار در بازار داراست، درین نوشته ی علمی نیز تمرکز ما روی سیستم رئیس محتوای وردپرس می‌باشد.

سیستم های رئیس محتوای وردپرس، بدلیل اینکه مختص یک تیم نوشته نشده و جامعه غرض آن بسیار پهناور میباشد می بایست به کلیه نیازهای یوزرها متعدد جواب دهد و همین قضیه سبب گردیده تا شما با یک در دست گرفتن پنل مدیر پیچیده و به هم ریخته پر‌از منوها و مجموعه های تو در تو و ابزارهای مختلف جهت مدیر وبسایت روبرو گردید و به نوعی صحت دارد که برای فعالیت با در دست گرفتن پنل وردپرس نیاز به علم نرم‌افزار نویسی ندارید اما باید آموزشهای مورد نیاز و تجربه کافی را برای انجام تغییرات بعنوان رئیس یک تارنما وردپرس داشته باشید و در‌صورتی‌که کوچکترین بی دقتی و اشتباهی هنگام تولید تغییرات در پنل مدیر مرتکب گردید به آسانی تارنما شما مبتلا بهم خوردگی و یا این که عدم کارکرد در بخشی از وبسایت و در خیلی مواقع تخریب تمام سایت گردد.

معمولا شرکتهای و اشخاصی که تارنما شمارا با وردپرس پیاده سازی میکنند، در اولِ پروژه از شما می‌خواهند تا از میان قالب های متنوع وردپرس که بوسیله افراد یا این که شرکت ها متفاوت از پیش پباده سازی شده‌است، یک طرح را گزینش کرده و قالب انتخابی شما‌را روی وردپرس نصب و پیاده سازی می نمایند.
۰ ۰

برنامه نویس شدن و برنامه نویسی صرف نظر از هر موضوعی، مقوله ای است که تا زمانی که علاقه و عشق به آن وجود نداشته باشد کسی وارد آن نمی‌شود. از طرفی دیگر اگر کسی بدون علاقه ی کافی وارد حوزه برنامه نویسی شود، حتما با مشکلات بزرگی مواجه خواهد شد که همه ی آن‌ها دست به دست هم می‌دهند تا پشتکار و تلاش کافی برای پیشرفت در این زمینه را از دست بدهد، در ادامه به معرفی برخی از این مشکلات خواهیم پرداخت:

1. علاقه نداشتن به برنامه نویسی

اولین و بزرگترین اشتباه یک شخص، ورود به حوزه ای است که به آن علاقه ای ندارد. شاید افراد زیادی را دیده باشید که به دلیل موقعیت اجتماعی و یا کسب درآمدی بهتر حوزه ی کاری خود را عوض می‌کنند و از شاخه ای به شاخه ی دیگر می‌پرند. اما اشتباه نکنید، برنامه نویسی مهارتی است که برای یادگیری و تقویت آن نیاز به زمان و پشتکار است که این موارد بدون داشتن علاقه ی کافی برای شما میسر نمی‌شود. همچنین بهتر است به زبان انگلیسی تسلط داشته باشید.

کسی که به برنامه نویسی علاقه مند است هر روز که از خواب بیدار می‌شود تا زمانی که می‌خواهد بخوابد، حتی در زمان خواب هم به برنامه نویسی فکر می‌کند و تمام حواس و تمرکز خود را برای پیدا کردن بهترین راه حل برای برنامه‌های خود جمع می‌کند. شخصی که عاشق برنامه نویس است هر روز که بر سر کار می‌رود آن روز برایش یک روز عالی در بهشت است و نه یک روز عذاب آور که به اجبار به محل کار رفته است. این شخص همیشه به برنامه نویسی در مرحله اول به دید یک تفریح شیرین و لذت بخش نگاه می‌کند تا اینکه صرفا از آن به عنوان شغلی برای کسب درآمد و گذران زندگی یاد کند.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.