نکات مهم در طراحی سایت حرفه ای

آموزش های لازم در رابطه با طراحی وب سایت

نکات مهم در طراحی سایت حرفه ای

آن‌گاه فونت های حقیقی و واقعی را در طراحی سایت فروشگاهی  حیث بگیرید: فونت تارنما شما می بایست با مجموع لهجه هایی که پشتیبانی میکنید، مخصوصا با گویش های غیر لاتین سازگار باشد. این بدین مضمون‌ میباشد که فونت گزینه به کارگیری بایستی دربردارنده مجموع کاراکتر ها و حروف الفبا باشد که شما به صورت معمول نیاز دارید. بعضا از لهجه ها مشتمل بر صدها کاراکتر میشوند و فونت ها را بسیار سنگین میکنند. در سود، گروههای کاراکتری را که در فایلها وجود دارااست اصلاح نمائید.

 

یکسری وب سایت وجود داراست که فونتهای غیر لاتین را ارائه می‌دهند، مانند typebank.co.jp.

 

راست چین و چپ چین بودن وبسایت

این چیزی میباشد که شما ممکن میباشد از آن باخبر نباشید: لهجه مسیری ندارد، ولی اسکریپتی که در آن درج شده میباشد چرا! از جمله، آذری (که به وسیله عموم آذربایجان کلام می‌شود) را می قدرت با استعمال از اسکریپت های لاتین یا این که سیریلیک، به طور LTR (چپ به راست) نوشت. به مکان آن می‌توانید برای آن اسکریپت عربی بنویسید، در‌این‌حالت‌ RTL (راست به چپ) نوشته میشود.

 

دایرکشن وبسایت 

 

اکثر لهجه ها از اسکریپت هایی به کار گیری می نمایند که از چپ به راست قابلیت و امکان تلاوت دارا‌هستند. این موردها منجر تغییر و تحول طرح کلی تارنما میشود. متن، تصاویر، ناوبری، ردیف های فرعی، دکمه ها، جدا از هم ها، نوارهای پیمایش ... کلیه بایستی چپ چین یا این که راست چین شوند.

 

برای محتوا، جهت متن را "dir = rtl" مشخص و معلوم فرمایید. این خصوصیت به وسیله کل مرورگرهای اساسی پشتیبانی می‌گردد. در اینجا یک نمونه HTML میباشد:

 

 

یا این که با استعمال از css:

 

.content {

direction: rtl; /* Right to Left */

}

 

به کارگیری از عبارت به طور راستچین در متن ها چپ چین

یکی گرفتاری هایی که ما با آن مواجه شدیم، قطعه های متن RTL (مانند ترجمه های عربی، فارسی و عبری) در میان متن ها چپ چین میباشد. متن RTL میباشد، ولی قطعه محتوا می بایست LTR باقی بماند. در کد های خطی بهتر میباشد مدام به طور ذیل باشد:

 

{;html, body { width: 100%

 

ساختار URL

یک‌سری رویه برای ساخت و ساز URL های وبسایت های چندین زبانه وجود داراست. هر مورد دارنده مزایا و معایبی می باشند. 

 

ccTLD

دامنه سطح بالای کشوری (ccTLD) به یک مرز و بوم خاص دارای ربط میباشد، مانند .fr برای فرانسه و .es برای اسپانیا.

ccTLD ها یک سیگنال شفاف برای موتورهای کاوش می باشند که یک تارنما در آن میهن یوزرها را غرض قرار می‌دهد. جای سرور بی اهمیت میباشد و سایت ها را به راحتی مستقل میگردند. مطرح ترین معایب دسترسی بدین دامنه ها و مخارج مازاد میباشد.

 

تحت دامنه به اضافه gTLD

دامنه ای که به یک سرزمین یا این که حیطه متعلق وجود ندارد. دوستداشتنی ترین آنها .com میباشد، ولی دیگر دامنه های همگانی نیز به کارگیری می گردند، مانند .net و .org.

 

این gTLD ها را می قدرت در ادغام با یک پایین دامنه گزینه به کارگیری قرار بخشید، برای مثال fr.website.com. فعال‌ساز‌ی آن سهل و آسان میباشد و اکثر وقت ها موتورهای کاوش این نوع جغرافیا را فهم و شعور می نمایند. با این حالا، یوزرها ممکن میباشد مدام گویش محتوا را مبتنی بر URL شناسایی نکنند.

 

زیرپوشه به اضافه gTLD

تحت فایل ها همپوشانی پایین دامنه می‌باشند. آن‌ها اکثر زمان ها برای ساختن محتوا (برای مثال website.com/blog یا این که website.com/tshirts) آیتم به کار گیری قرار می‌گیرند، ولی همینطور میتوانند برای هدف ها جغرافیایی استعمال شوند. دراین باره ما از website.com/fr برای ساخت و ساز URL هایمان به کار گیری میکنیم.

 

ذیل فایل ها به نوعی قرینه ذیل دامنه ها میباشند. آن‌ها اکثر وقت ها برای ساختن محتوا (از جمله website.com/blog یا این که website.com/tshirts) آیتم به کارگیری قرار می‌گیرند، البته میتوانند برای هدف ها جغرافیایی نیز به کار گیری شوند. دراین مورد ما از website.com/fr برای ساخت و ساز URL هایمان استعمال می‌کنیم.

 

با به کارگیری از این تکنیک ها، تمامی چیز را می اقتدار در به عبارتی سرور میزبانی کرد. فعال‌ساز‌ی آن بسیار سهل میباشد و شما میتوانید از Google Search Console برای شناسایی گویش های متفاوت استعمال فرمایید. یک آیتم نگران کننده این میباشد که یوزرها ممکن میباشد فقط از روش URL حالت جغرافیایی را تشخیص ندهند (مثلا webshop.com/de/ در آلمان میباشد یا این که خیر؟).

 

پارامترهای URL برای وبسایت

در غایت، پارامترهای URL وجود دارا‌هستند. برای مثال website.com؟country=it. به کار گیری از پارامترهای URL پیشنهاد نمی‌شود، چون تعبیر و تفسیر آنها برای موتورهای مشقت بار میباشد. 

 

ساب دامین ها اکثر وقت ها برای غیر وابسته کردن محتوا های گوناگون به کارگیری میگردند. ازآنجاکه سایت های چندین زبانه اکثر اوقات دارنده محتوا های یکسانی می باشند، به کار گیری از پایین فایل ها بیشتر توصیه میشود. 

 

شما می‌توانید از لهجه در URL استعمال نمایید، به عنوان مثال:

 

website.com برای ورژن استاندارد.

website.com/uk/ برای ورژن بریتانیا.

website.com/es/ برای بازدید کنندگان اسپانیایی لهجه.

و یا این که گویش و جای را ادغام نمائید:

 

website.com/en-us/ برای مشتریان انگلیسی لهجه در آمریکا.

website.com/en-uk/ برای مشتریان گویش انگلیسی در انگلستان.

website.com/es-us/ برای مشتریان اسپانیایی لهجه در آمریکا.

 

 

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.