دو لهجه متداول نرم‌افزار نویسی وب سایت

آموزش های لازم در رابطه با طراحی وب سایت

دو لهجه متداول نرم‌افزار نویسی وب سایت


دو لهجه متداول نرم‌افزار نویسی وب سایت :
مقایسه و تعیین دو لهجه و تکنولوژی خاص یعنی PHP و ASP.NET در میان یوزرها بسط دهنده اپلیکیشن  طراحی سایت فروشگاهی بسیار شایع میباشد و با طی شدن برهه زمانی نسبتاً هر تیم بیشتر براساس سیاست کمپانی هایی که در آن فعالیت میکنند یکی این تکنولوژی ها را تحت عنوان ابزار مهم توسعه و گسترش اپلیکیشن و سایتها گزینش نموده است.
لهجه PHP با غرض تایپ کردن اسکریپتهای اینترنت نوشته شد. در واقع مقصود از پیچیدگیهای Perl و تایپ کردن CGI با زبانهایی مثل C بود. این لهجه بندرت پیشرفت کرد و بخصوص Open Source بودن آن سبب ساز شد تسریع این تکان شد. در مرحله نخستین تعداد اوامر و توابع این گویش بسط پیدا کرد نیز براحتی شغل های نسبت پیچیده ای (مثل فعالیت با سوکتها یا این که تصاویر) با توابع این گویش قابل اجراست.همینطور از دید معماری این لهجه با پشتیبانی از شی گرایی پیشرفت اصلی دیگری داشته میباشد. پی اچ پی به صورت کلی یکی‌از گویش های معمول برای تایپ کردن اسکریپت های اجرایی در اطراف یونیکس ، لینوکس (هرچند که در ویندوز نیز به خیر و خوبی اجرا می‌شود) و عمل با اپلیکیشن رئیس خزانه داده ها MySQL میباشد. ASP.NET نیز نسل جدیدی از ASP کلاسیک در بستر دات نت میباشد و از این جهت پیشرفت بسیار متعددی نسبت به ASP کلاسیک شاهد هستیم.با ASP.NET و با وجود کتابخانه بی نیاز توابع و کلاسهای دات نت نسبتاً هر کاری در اینترنت قابلیت پذیر میباشد. چنانچه چه مایکروسافت در معماری دات نت غرض اجرا در پلاتفرمها و سیستم عاملهای متفاوت را مد حیث داشته میباشد البته دست‌کم تا به امروز میتوان دات نت را یک ابزار بسط در سیستم ادله ویندوز دانست. اما پروژه هایی برای مشابه سازی و انتقال دات نت به دور و اطراف لینوکس نیز وجود دارااست که مهم‌ترین آنان پروژه Mono میباشد که پیشرفت قابل توجهی داشته میباشد.انتظار می رود در آینده مجاورت ASP.NET در هر سیستم برهان و پلاتفرمی قابل انجام باشد.




پی اچ پی با غرض اول آسانی برای استعمال و یادگیری درج شده میباشد و تا به امروز نیز مقصود را مراد نموده است به این ترتیب میتوان به آسانی اعلام کرد که یادگیری و استعمال از PHP معمولی خیس از ASP.NET حتی با وجود زبانی با سینتکس بی آلایش VB.NET میباشد.به کار گیری از ASP.NET مستلزم شناخت با معنا نخستین شی گرایی و همینطور پیچیدگیهای خاص دات نت (مثل رویدادهای اجرای صفحه های به مکان اجرای خطی) میباشد. در واقع یادگیری و استعمال از ASP کلاسیک بی آلایش خیس از ASP.NET و قابل قیاس با یادگیری PHP میباشد.
طراحان سایت به جهت آسانی به کار گیری و یادگیری PHP آنرا فرا می‌گیرند و برنامه نویس ها ماهر و مهندسان اپلیکیشن هم عشق بیشتر به دات نت و JAVA دارا هستند.همینطور یک نکته حائض اهمیت در PHP وجود هزاران خط کد و اسکریپت مهیا به گویش PHP میباشد که حدودا در هر مسئله ای وجود دارا‌هستند (از شغل های بی آلایش با خزانه اطلاعاتی تا فعالیت با تصاویر،سوکتها، اینترنت سرویسها، XML و ...) ولی به تدریج در خصوص دات نت نیز این موضوع در درحال حاضر رخداد میباشد و سایتهایی که کدهای مثال یا این که قابل انعطاف افزارهای مهیا با سورس ارائه می کنند در درحال حاضر ارتقا می باشند.
۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.