زبان نرم افزار نویسی پایتون چه خصوصیت هایی دارد؟

آموزش های لازم در رابطه با طراحی وب سایت

زبان نرم افزار نویسی پایتون چه خصوصیت هایی دارد؟

لهجه نرم افزار نویسی پایتون چه خصوصیت هایی دارااست؟

او‌لین و مهم‌ترین خصوصیت این گویش «آسانی و سادگی» آن است. این خصوصیت  طراحی سایت فروشگاهی یادگرفتن پایتون را به یکی شایسته ترین آیتم ها برای گزینش عده ای تبدیل نموده است که قصد دارا هستند برای او‌لین توشه به یادگرفتن اپ نویسی بپردازند. پایتون را خیلی سریع می‌توانید خاطر بگیرید و با گاز کدنویسی را با آن آغاز فرمایید. البته نادرست نکنید، آسانی پایتون به معنای ضعیف بودن آن وجود ندارد، بلکه python یک گویش نرم‌افزار نویسی مفسری، چندمنظوره و سطح بالاست که از شی گرایی و اپ نویسی ساختار یافته کاملا پشتیبانی می نماید.

 

از این لهجه اپلیکیشن نویسی به صورت بزرگ در عالم به کار گیری میشود و برای آن فرقی نمی نماید که غرض شما از استعمال آن ساخت‌و‌ساز اینترنت نرم افزار و نرم‌افزار نویسی دسکتاپ میباشد و یا این که حتی اپلیکیشن نویسی هوش تصنعی و مصنوعی و یادگیری ماشینی، این گویش به شایسته ترین نحو از عهده مجموع آنان بر خواهد آمد و به ‌جرئت می‌قدرت داعیه کرد که در دیگر مسئله های اپلیکیشن‌ نویسی شما‌را صرفا نخواهد گذاشت. برای اینکه بدانید که مهم ترین خصوصیت های پایتون چه چیزی است که آن را به چنین لهجه قدرتمندی تبدیل نموده است، بایستی با ساختار آن آشنا گردید.

 

پایتون زبانی حاذق و منعطف میباشد که ساختاری بسیار منظم و کدنویسی در آن بسیار ریلکس میباشد. این لهجه اپلیکیشن نویسی تمرکز متعددی روی خوانایی کدها دارااست، به نحوی که هر کسی می تواند به راحتی کدهای این گویش را بخواند و با آن رابطه برقرار نماید. همان گونه که اشاره شد، پایتون از اشکال شیوه‌های اپ نویسی مثل فرایند‌ای، تابعی و اما شیء گرایی پشتیبانی می‌نماید. همین گزینه منجر گردیده که در پروژه‌های عظیم و حساس روی پایتون اکانت بگشایند.

 

مفسری بودن این گویش یعنی کدهای پایتون خط به خط بوسیله مفسر ترجمه می گردند. مفسر پایتون برای سیستم استدلال های متفاوت وجود داراست. وظیفه این مفسر تبدیل کدهای پایتون به لهجه ماشین و بعد اجرای آنها میباشد. اکثری از توزیع‌های لینوکس به صورت پیشفرض پایتون و مفسر آن را دارا‌هستند و شما سوای نیاز به انجام هیچ اقدامی می توانید کدنویسی را درین سیستم استدلال آغاز نمایید. همینطور فولدر نصبی ورژن ویندوز و سیستم ادله مک‌ هم از وب سایت پایتون قابل دانلود میباشد.

 

۰ ۰

کاربرد پایتون چیست و کجا استفاده می‌شود؟

پایتون یک زبان عمومی (General Purpose) است و محدود به یک حوزه خاص نمی‌شود. این یعنی می‌توانید با یک تیر چند نشان زده و در بخش‌های مختلف تکنولوژی فعالیت کنید. یک برنامه نویس پایتون اگر حرفه‌ای باشد، در هر حوزه ای حرف برای گفتن خواهد داشت. بعضی از زبان‌های برنامه نویسی مخصوص به یک حوزه خاص هستند یا اگر به بخش‌های دیگر ورود کنند قدرت زیادی ندارند، اما پایتون اینگونه نیست. کافی است آن را یاد بگیرید و تبدیل به یک متخصص پایتون شوید تا ببینید در دنیای برنامه نویسی واقعا چه قدرتی به شما می‌دهد.

برنامه نویسی هوش مصنوعی با پایتون

مهم‌ترین دلیلی که باعث شد پایتون به بخش‌های مختلف IT وارد شود، کتابخانه‌ها بودند. این کتابخانه‌ها هستند که پایتون را توسعه پذیر می‌کنند. همین‌طور باعث راحت‌تر شدن کار برنامه نویسان می‌شوند. البته بعضی از این کتابخانه‌ها هنوز جای رشد و پیشرفت دارند و در پروژه‌های بزرگ قابل استفاده نیستند.

ساخت اپلیکیشن موبایل با پایتون

یکی دیگر از قابلیت‌های جذاب پایتون، چسبندگی این زبان است. منظور از چسبندگی یا Glue Language این است که پایتون می‌تواند به خوبی با کدهای سایر زبان‌ها ادغام شود یا اصطلاحا به آن‌ها بچسبد. به کمک این تکنیک می‌توانید یک قطعه کد به زبان C یا هر زبان دیگری را به راحتی به پروژه خود اضافه کنید. در ادامه کاربرد پایتون را که 9 بخش اصلی تقسیم می‌شوند، به صورت دقیق مورد بررسی قرار خواهیم داد.

معرفی زبان برنامه نویسی پایتون

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.