ویژگی های زبان نرم‌افزار نویسی پایتون

آموزش های لازم در رابطه با طراحی وب سایت

ویژگی های زبان نرم‌افزار نویسی پایتون

گویش نرم‌افزار نویسی پایتون چه خصوصیت هایی داراست؟

او‌لین و مهم‌ترین خصوصیت این گویش «آسانی و سادگی» آن هست. این خصوصیت یادگرفتن پایتون را به طراحی سایت فروشگاهی  یکی شایسته ترین آیتم ها برای گزینش افرادی تبدیل نموده است که قصد دارا هستند برای او‌لین توشه به فراگیری نرم افزار نویسی بپردازند. پایتون را خیلی سریع میتوانید خاطر بگیرید و با گاز کدنویسی را با آن آغاز نمایید. ولی غلط نکنید، آسانی پایتون به معنای ضعیف بودن آن وجود ندارد، بلکه python یک گویش اپ نویسی مفسری، چندمنظوره و سطح بالاست که از شی گرایی و اپ نویسی ساختار یافته تماما پشتیبانی می نماید.

 

از این لهجه نرم‌افزار نویسی به صورت پهناور در جهان به کارگیری می‌گردد و برای آن فرقی نمی نماید که غرض شما از استعمال آن ساخت و ساز اینترنت اپ و نرم‌افزار نویسی دسکتاپ میباشد و یا این که حتی نرم افزار نویسی هوش تصنعی و یادگیری ماشینی، این لهجه به شایسته ترین نحو از عهده مجموع آنها بر خواهد آمد و به ‌جرئت می‌قدرت داعیه کرد که در دیگر مسئله های نرم افزار‌ نویسی شمارا صرفا نخواهد گذاشت. برای اینکه بدانید که مهم‌ترین خصوصیت های پایتون چه است که آن را به چنین گویش قدرتمندی تبدیل نموده است، بایستی با ساختار آن آشنا گردید.

 

پایتون زبانی قادر و منعطف میباشد که ساختاری بسیار منظم و کدنویسی در آن بسیار ریلکس میباشد. این گویش نرم‌افزار نویسی تمرکز متعددی روی خوانایی کدها دارااست، به نحوی که هر کسی می تواند به راحتی کدهای این لهجه را بخواند و با آن رابطه برقرار نماید. همان طور که اشاره شد، پایتون از گونه های نحوه‌های نرم‌افزار نویسی مثل مراحل‌ای، تابعی و ولی شیء گرایی پشتیبانی می‌نماید. همین گزینه سبب ساز گردیده که در پروژه‌های وسیع و حساس روی پایتون اکانت بگشایند.

 

مفسری بودن این لهجه یعنی کدهای پایتون خط به خط بوسیله مفسر ترجمه میشوند. مفسر پایتون برای سیستم برهان های متعدد وجود داراست. وظیفه این مفسر تبدیل کدهای پایتون به لهجه ماشین و بعد اجرای آنان میباشد. اکثری از توزیع‌های لینوکس به صورت پیشفرض پایتون و مفسر آن را دارا‌هستند و شما فارغ از نیاز به انجام هیچ اقدامی میتوانید کدنویسی را درین سیستم برهان استارت فرمایید. همینطور پوشه نصبی ورژن ویندوز و سیستم ادله مک‌ هم از وب سایت پایتون قابل دانلود میباشد.

 

هر اپلیکیشن یا این که ابزار تازه که معرفی میشود، برای نشر از یک پروانه یا این که جواز (License) به کار گیری می‌نماید. این مجوزها ماهیت نرم افزار را مشخص و معلوم می‌نمایند و به سایر نشان می دهند که چطور بایستی از اپلیکیشن بهره مند شد. از جمله قابل انعطاف افزارهای آزاد ۴ سطح آزادی را به نرم افزار نویس تضمین می دهند و لایسنس GPL این چهار سطح را در خویش جا داده میباشد. ۴ سطح آزادی که قابل انعطاف افزارهای آزاد می بایست از آن پیروی نمایند عبارتند از:

 

یوزرها بتوانند اپلیکیشن را به هر منظوری به کارگیری نمایند.

کابران بتوانند اپلیکیشن را تغییر تحول دهند و به سورس کد نرم‌افزار دسترسی داشته باشند.

یوزرها بتوانند یک ورژن از اپلیکیشن را بازنشر نمایند.

دیگر یوزرها بتوانند ورژن‌های بازنشر گردیده را دستکاری کرده و مجدد تکثیر دهند.

پایتون ذیل پروانه منحصربه‌فرد خودش به اسم PSFL یا این که Python Software Foundation License منتشر میگردد. این جواز تماما شبیه جواز GPL میباشد، ولی در بند چهارم طاقت فرسا‌گیری کمتری برای بازنشر قابل انعطاف افزارها در لحاظ گرفته میباشد. به همین عامل گسترش دهندگان به راحتی برای این لهجه کتابخانه های متعددی پباده سازی کرده اند و به لطف آنها پایتون کتابخانه‌های مشهوری دارااست که در بسط و پیشرفت آن نقش مهمی ایفا کردند. این کتابخانه‌ها بودند که پایتون را دوستداشتنی‌خیس کرده و پای این گویش را به ناحیههای مختلفی مثل ساخت وب سایت، پباده سازی اپ، هوش تصنعی و داده کاوی گشوده کردند.

 

مزایای پایتون چه می

۰ ۰

مبانی برنامه نویسی شی گرا (OOP) در پایتون

برای یادگیری مبحث مهم برنامه نویسی شی گرا در پایتون، مفاهیم زیر را هم در قسمت تئوری و هم پیاده سازی بررسی خواهیم کر:.

1- کلاس (Class)

2- شی (Object)

3- وراثت (Inheritance)

4- صفت (Attribute)

5- متد (Method)

در ادامه آموزش برای برنامه نویسی شی گرا به اختصار از OOP استفاده می کنیم. بریم یادگیری OOP در پایتون را شروع کنیم!

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.