اصطلاحات برنامه نویسی

آموزش های لازم در رابطه با طراحی وب سایت

اصطلاحات برنامه نویسی

IDE (گوشه و کنار گسترش یکدست)

با طراحی سایت فروشگاهی این که قابل انعطاف‌افزارهای بازنویسی متن فقطً روی کدی که می‌نویسید تمرکز دارا‌هستند؛ ولی IDE نوعی گوشه و کنار امن به حساب می‌آید که می توانید در آن اپ خویش را نوشته، کامپایل (ترجمه از متن به لهجه رایانه)، آزمایش، و دیباگ (اصلاح یا این که گونه های‌زدایی) نمائید. واژه و کلمه گوشه و کنار در عبارت «دور و بر گسترش یکدست» کلمه و واژه‌های کلیدی محسوب میشود، چون استعمال از یک IDE در معنای به کارگیری از چندین ابزار نرم افزار‌نویسی میباشد که در یک نرم‌افزار واحد بسته‌بندی گردیده‌اند. بدین ترتیب از شما انتظار می‌رود که از این ابزارها برای ساخت و ساز یک فرآورده به کارگیری فرمایید.

 

 

با این که IDE لزوماً تجربه نرم‌افزار‌نویسی معمولی‌خیس یا این که مشقت بار‌تری نسبت به ویرایشگر متن ندارد؛ البته استدلال عشق و علاقه اکثر اشخاص به IDE در بعضا قابلیت و امکان‌های تسهیل‌کننده کلیدی آنها مانند لینک و پیوند کردن پوشه‌ها به هم، مخفی میباشد. شاید مدیر یک پوشه منفرد HTML که بوسیله یک پوشه CSS تغییر‌و تحول می یابد عمل سادگی باشد؛ ولی در پروژه‌های پیچیده‌خیس که مستلزم پیوند کردن میان لهجه‌های متفاوت نرم‌افزار‌نویسی، فریمورک‌های مختلف و مواقعی از این دست میباشند، استعمال از IDE بسیار عمل را معمولی‌خیس می‌سازد.

 

این به عبارتی جایی میباشد که IDE بهره خویش را نشان میدهد، چون منجر یک پارچه شدن فولدر‌ها، فولدر‌ها و ابزارها در یک بسته‌بندی سهل و آسان می‌گردد. IDE ها به صورت خاص هنگام به کارگیری از لهجه‌های نرم افزار‌نویسی شیءگرا مانند C++، C، روبی و غیره نیز بسیار موءثر می‌باشند.

 

گویش اپلیکیشن‌نویسی در قبال گویش‌های اسکریپت‌نویسی

یک کدام از مشاجره‌های مشهوری که در دنیای اپلیکیشن‌نویسی همواره می بینیم، مرتبط با مقایسه میان اسکریپت و لهجه اپلیکیشن‌نویسی میباشد. با این که اکثر اوقات نرم‌افزار‌نویس‌ها معمولاً همگی کدها را نوعی لهجه اپ‌نویسی می دانند؛ ولی تمایز باینری ظریفی در میان یک لهجه نرم افزار‌نویسی و گویش اسکریپت‌نویسی وجود داراست:

 

 

 

۰ ۰

زبان برنامه نویسی سطح پایین و بالا چیست؟

در توصیف یک زبان برنامه نویسی، اصطلاحاتی مانند سطح پایین و بالا را خواهید شنید.

این اصطلاحات به طور کلی نشان دهنده میزان استفاده از زبان مورد نظر در نرم افزار هستند.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.